Pokud byste se zeptali dětí ve věku sedm až sedmnáct let na to, co je YouTube, nenajdete jedno jediné, které by Vám řeklo, že neví, o čem mluvíte. Zkrátka tuto sociální síť může navštěvovat úplně každý. Není věkově omezena, to jsou pouze videa s různými nevhodnými obsahy, které by dětské oči neměly spatřit. Naleznete zde videa, která udávají módní trendy,beauty triky, recepty, návody, hraní počítačových her a další. Jsou oblíbená přesně proto, že lákají svým obsahem a zpracováním, jelikož člověk, co tato videa točí (tzv. youtuber), se snaží o co největší sledovanost právě svou originalitou videí. Uživatelům YouTubu se tedy nabízí nespočet kreativně zpracovaných videí.
Dá se tím vydělávat?
Ano, dá a to poměrně slušně. Vaše finanční odměna se určuje dle počtu sledujících a počtu zhlédnutí na každém videu. Logicky čím víc známí jste, tím víc peněz z toho budete mít. YouTubeři jsou pak najímáni různými firmami, aby dělali reklamu na jejich produkty. Takto to provozovala například firma Bubble Tea, která platila jednu z nejslavnějších českých YouTuberek Terezu Hodanovou alias Teri Blitzen. Ta spolupráci ukončila ve chvíli, kdy zjistila, že výrobky (čaje) jsou složitě chemicky upravované a jsou také karcinogenní. Proč to firmy vůbec dělají? Odpověď je jasná. Mladá generace dnes moc na televizi nekouká. Co sledují, jsou právě videa. Děti jsou velmi lehce ovlivnitelné a YouTubery pokládají za své vzory, budou si tedy kupovat to, co propagují a kupují oni.
Jak to bude dál?
Většina YouTuberů již zjistila, že ovlivňují velké množství malých dětí, snaží se tedy svou tvorbou poukazovat především na sebelásku, úctu a pokoru. Snaží se předávat něco smysluplného. Něco takového udělala před rokem právě Teri Blitzen, která po skandálu s karcinogenními výrobky vytvořila novou kampaň s názvem Selflove, neboli sebeláska.